Vervolg Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marloes Warnaar - WaarBenJij.nu Vervolg Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marloes Warnaar - WaarBenJij.nu

Vervolg Airlie Beach

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

18 April 2014 | Australië, Airlie Beach

De whitsundays werden de maandag gecanceld, maar lucky me kon ik de dinsdag mee! Het was absoluut de moeite waard ontzettend mooi! Op de een of andere manier doe ik allerlei dingen die eerder niet in mijn woordenboek voorkomen; duiken, snorkelen in open water, skydiven, suppen op zee, in de jungles slapen...ja, en zelfs de gedachte om een tattoo te nemen kwam in mij op! Hahaha

Echter wil ik ook graag de andere kant van het reizen delen:
Eenmaal terug aan land kreeg ik even een nadenk momentje. Als je alleen reist voelt het nogal eens; uit het oog, uit het hart! De mooiste plekken kan je met niemand delen behalve met jezelf en op de 5000 foto's. Natuurlijk hoor ik ook wel genoeg van mijn familie en paar vrienden, maar het voelt soms wel raar dat er alleen reacties komen als ik wat schrijf.
Echter ook hier leer ik van en is het zo belangrijk om je eigen ding te doen!
Ook is het interessant om te zien hoe makkelijk het is om hier vrienden te maken en hoe weinig mensen hun oordeel klaar hebben of uberhaupt over elkaar roddelen! Dat voelt voor mij echt super relaxed, hier kan ik echt mijzelf zijn! Het maakt hier echt niet uit van welke planeet je komt! Sterker nog ik ben bevriend geworden met de smekgeitende Chinezen! Zulke lieve mensen :)

Daarnaast heeft alleen reizen ook zo zijn nadelen als je Marloes bent. Gisteren was ik namelijk mijn paspoort en alles kwijt...oeps die had ik laten liggen bij de travelagency :) tja, ook dat hoort erbij. Mensen hebben me gevraagd; heb je er spijt van dat je deze reis hebt gemaakt? NO WAY, wat ik de afgelopen maanden heb meegemaakt is niet uit te leggen, maar het is het beste wat ik tot nu toe heb besloten! Het smaakt naar meer en het geeft mij vrijheid!

Aangezien het weer overal super mooi is heb ik de laatste tijd niet zoveel zin om te schrijven! Het is nog maar een kleine twee weekjes dus ben lekker aan het zonnen :). De laatste weken staan in het teken van; kamperen, jeeps rijden, surflessen, feestjes, bbq's, zon/zee/strand en shoppen!

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen en Tante Jacqueline; ik ben heel blij dat je mijn verhalen kan lezen!


Toedeledokie...xxx

  • 18 April 2014 - 06:38

    Maarten:

    Hi lieverd,

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en zo gemakkelijk mensen ontmoet. Je bent inderdaad jezelf aan het overtreffen met al dat duiken en snorkelen etc. Goed van je. Gelukkig heb je geen tatoeage genomen (nog niet in ieder geval). Over hoe je om moet gaan met minder reacties hebben we het al keer gehad op de whatsapp. Dat komt allemaal wel goed. Je hebt nog leuke dingen in het vooruitzicht maar mijn leukste ding word Schiphol, als je weer geland bent.

    Geniet er nog maar even van en het is fijn dat je er geen spijt van hebt.

    Kus Maarten

  • 20 April 2014 - 10:26

    Jacqueline:

    Lieve Marloes
    Als eerste wens ik je een heel vrolijk pasen maak er de mooiste Pasen van je leven van. Dit komt nooit meer terug!!!!
    Super trots ben ik op je hoe je zo met dit alles omgaat. en hoe je de dingen ervaart. Niets is in het leven onmogelijk
    Alles is mooi, als je het maar weet te waarderen. En tja zelfs smekgeiten, kunnen heel leuk zijn, hihihi
    Graag wil ik nog veel meer schrijven, ga dit vanavond proberen, want met jouw tante Jacqie komt alles goed volgens jouw ome Steffie
    Hele dikke XXXX en een vette kroel van Napoleon

  • 20 April 2014 - 16:22

    Ria:

    Hoi Marloes,
    Ook voor jou in het verre Australie hele fijne Paasdagen gewenst.
    Je chocolade paashaas staat op je te wachten (hopelijk eet Maarten hem niet op).
    Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt en je zoveel onderneemt.
    Ja die vrijheid dat zal wel héél fijn voelen maar over 2 weken is de realiteit er weer.
    Geniet daarom nog maar van al het mooie en leuke wat je meemaakt en we horen de
    verhalen wel als je weer terug bent.
    Lieve groet,
    Ria

  • 20 April 2014 - 20:36

    Rene De Pa Van!:

    Hi Marloes,

    De letters die jij schrijft hebben inhoudelijke waarde, door reizen ontwikkelt iemand zich enorm door de diversiteit aan andere culturen en volken, medereizigers.
    Marloes ik lees een bepaalde ontwikkeling in jou ervaringen en gedachten die belangrijk zijn en dat kan je echt betitelen als "geestelijke rijkdom". Geweldig.....die ervaring met de Chinezen die spugen enz....maar nu ervaar jij dat dit lieve mensen zijn! Eigenschappen en gewoonten geven nooit het karakter aan van de mens dat zit veel dieper.
    Als ik dit eens de revue laat passeren dan heb je nu wel een schat aan ervaringen en kan mij voorstellen dat de uitdaging van de wereld en andere landen als een magneet een bepaalde aantrekkingskracht hebben. Hier in NL is er veel criminaliteit, drukte, no-respect etc....dus dat is echt geen gemis hoor. Uiteraard zien wij jou graag in Nederland verschijnen waar je de tijd hebt om na te denken over de toekomst.....maar iets mooiers dan reizen is er volgens mij niet.....tja het kost centjes...dus sparen, werken, planning maken en rugzak inpakken.....nogmaals ik heb er begrip voor. Geniet nog van de warmte, de zon, de eenvoud en sociaal gedrag van de leuke mensen om je heen meissie! Je geboortedag nadert nu snel....dit wordt een hele aparte verjaardag....eerst 36000 km weg van dat kikkerlandje en dan ineens weer op de Platanendreef.....laat het maar gebeuren en dan zie je wel weer Marloes...Geniet, leef, adem en fly like a eagle! Grt van Pa wees voorzichtig, wij houden van jou en zijn trots dat je dit hebt gedaan, volbracht en er een goed gevoel aan over hebt gehouden.

  • 20 April 2014 - 21:27

    Jacqueline:

    Hi Koos W....loos zoals beloofd ben ik er weer. Ja dat reizen smaakt naar meer, maar er is toch 1 heel klein proleempje, slechts zeer klein, de bodem van je spaarvarken is nu toch echt in zicht en aangezien onze staatsloten ook niet het gewenste resultaat opleverden, zul je toch echt aan de bak moeten!!!
    Ai ai het einde van je AVONTUUR is nu toch echt in zicht en over een goede week hopen wij je in blakende gezondheid weer te omhelzen. Opa en oma wachten met smart op hun jongste kleindochter ze waren al weer helemaal blij om Suus en Tom te zien. Suus heeft ons ervan overtuigd dat je het helemaal Toppie hebt en Aussie helemaal HIPPIE LOESSIE IS!!!! We geloven haar !?!?!?!
    Vind het heel mooi om te lezen hoe je over de dingen schrijft en hoe je er mee omgaat. Dit is een reis die je heel veel heeft geboden. Blijf het heel stoer en dapper van je vinden dat je dit in je uppie hebt gedaan.
    Tuurlijk had het heel leuk met Maarten geweest, maar het is nu eenmaal zo. Zowel voor jou als voor Maarten geen eenvoudige keuze maar als ik je zo volgde, las je blog trouw zodra ik bericht kreeg, is het voor jou heel goed geweest. Je moest zelf keuzes maken met daarbij ongetwijfeld weleens een foute maar wat jij ons allemaal schreef, kan ik alleen respect voor je hebben.
    Geniet nog van je laatste week, wat je ook doet, chillen, zonnen, duiken, snorkelen. Rust goed uit, want voor je het weet zit je weer in het ritme van werken, slapen, werken enz enz.
    Oh ja, dat stuk overheerlijke schuimslagroom taart wat over was bij opa en oma, dat hebben je moeder en ik opgegeten (had bedorven geweest als je thuis was gekomen hihihihi) en je moeder heeft paaseieren gezocht, zelfs in de regenpijp maar niks nakkes nada gevonden, kortom je hebt niks gemist!!!!
    Heb je wel al alle kaarten gekregen?
    XXXX je allerliefste tante (je hebt er maar 1)

  • 21 April 2014 - 14:07

    Jolanda:

    Hey toppertje!!!
    Wat een onwijs leuk en mooi avontuur ben je aangegaan!

    Wie had dat gedacht dat uitgerekend jij in een tentje tussen de spinnen, krokodillen en andere dieren zou slapen. Ik hoop voor je dat je wel een oog hebt dicht gedaan .... Ook deze uitdaging kan je weer bijschrijven!

    Het einde komt inderdaad in zicht.... en dat zal niet meevallen. Al het mooie op je netvlies, je hoofd vol met rijke ervaringen, je hart verpand aan het reizen....en dan te bedenken dat je straks weer op de Platanendreef komt wonen waar je je weer aan allerlei regeltjes moet houden, opzoek naar een baan, jezelf weer leren aanpassen aan de dagelijkse dingen (en beslommeringen) . Tja aan alles komt een eind ook aan deze vrijbuiterij!!!

    Maar niet getreurd, want er zijn ook weer een aantal mensen heel blij om jou weer te zien, te horen en te omhelzen, en laat ik er daar nou 1 van zijn! Lucky me...!!!

    Hier gaat alles zijn gangetje, de weken vliegen voorbij en je hebt weinig tot niets gemist. Vlaardingen is alleen een stuk groener geworden. De stad is nog steeds het zelfde met dezelfde inwoners...

    Tja dan blijft er niet veel over om te schrijven.

    Nou Loesie, geniet van de bijna allerlaatste vakantieweek, kijk goed om je heen en wees ontzettend trots op jezelf dat je dit toch allemaal 'éventjes' zelf hebt gedaan! Wij kunnen makkelijk praten vanuit de luie stoel, ik zou dit en ik zou dat..... Jij hebt het gedaan!

    Fijne laatste week in het geweldig mooie Australië!!!

    Dikke KNUFFEL XXX

  • 23 April 2014 - 20:01

    Anke (nicht Van Maarten :)):

    Jeetje Marloes,
    Gaat het alweer zo snel !?!?! Echt super om zo je verhalen te lezen !
    Deze ervaring nemen ze je niet meer af ! Geniet nog maar even en ik zie het fotoboek nog weleens voorbij komen en wie weet, volg ik je het jaar daarop haha .. net als Thailand :P
    See yah! Groetjes uit het Brabantse !

  • 26 April 2014 - 21:07

    Jacqueline:

    Hi Marloes
    Nog heel effe en dan........... oeps dan sta je weer op Hollandse bodem!!!! Iedereen wacht met smart op je.
    Zou ze erg "verwilderd" zijn, vol tattoes zitten, en erg magertjes? Welnee er komt een blakend van gezondheid Marloes aan. vol verhalen, duizenden foto's en een koffer vol cadeautjes?!?!?!?!
    Nog een paar nachtjes "down Under" en dan vliegensvlug terug!!!
    Of er een fanfare staat op Schiphol dat kan ik je zo 1,2,3 niet vertellen, maar wat ik wel weet is dat in ieder geval Opa, Oma, Stef en ik weer heel blij zullen zijn als je weer veilig huis bent. Uiteraard zal dat ook voor de rest gelden, alleen ik spreek namens deze club, Oma en Opa kijken echt naar je uit hoor zou het lekker uitbuiten met eenlekker bord sperciboontjes en een overheerlijke gehaktbal!!!!
    Wij hebben hier in Nederland onze allereerste Koningsdag achter de rug. Uiteraard met het daarbij behorende Oranje Tompoes van Jan Boer tijdens het happen hierin heb ikje in gedachten een stukje aangeboden, maar je hapte niet toe, dus heb ik het mar op gegeten, hihihihi
    Was hier op de Loper heel gezellig, Het Chanti koor stond om 09.00 uur al te zingen, dus ikhad een zingend ontbijt, ook weer heel koninklijk een overheerlijke boterham met verse aardbeien. Heel gezond dus.
    Heel veel onzin meer heb ik ook niet te vertellen.
    Nou lieverd ik denk niet dat je nog veel op je blog zal schrijven dus de reacties zullen ook niet meer binnen stromen.
    Als ik je niet meer lees, dan wens ik je een hele goede en vooral een behouden thuiskomst. Ik kijk naar je uit!!!!
    Heel veel liefs
    De enige en echte tante Mollie

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Australie 2014

Backpacken door Aussie

Recente Reisverslagen:

18 April 2014

Vervolg Airlie Beach

18 April 2014

Cairns-Airlie Beach

10 April 2014

cairns

05 April 2014

Melbourne - cairns

29 Maart 2014

Melbourne
Marloes

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 2526
Totaal aantal bezoekers 9188

Voorgaande reizen:

22 Maart 2014 - 30 April 2014

Australie 2014

23 Februari 2014 - 22 Maart 2014

Nieuw Zeeland 2014

Landen bezocht: